BMW Nederland B.V (handelend onder de naam “BMW Motorrad NL”) en BMW Financial Services Nederland B.V. ("BMW FS" en gezamenlijk hierna "BMW Motorrad", "wij", "ons", "onze") maakt haar website barrièrevrij toegankelijk in overeenstemming met de bepalingen van de Wet van 8 april 2023 tot wijziging van diverse wetten ter implementatie van Richtlijn (EU) 2019/882 van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidsvoorschriften voor producten en diensten (Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten) en de EAA. Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op het aanbod op de website bmw-motorrad.nl.

In het bijzonder verplicht de Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten en de EAA onder meer om e-commercediensten barrièrevrij vorm te geven, zodat ze op de gebruikelijke manier, zonder bijzondere problemen en in principe zonder hulp van buitenaf kunnen worden gevonden, bereikt en gebruikt door mensen met een handicap. 

+ Lees verder

Algemene beschrijving van de dienst en beschrijvingen en uitleg om te begrijpen hoe de dienst wordt uitgevoerd.

BMW Motorrad biedt op haar website verschillende e-commercediensten (hierna "diensten") aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. De beschikbare diensten worden hieronder beschreven.

Webinhoud die geen deel uitmaakt van de beschreven diensten is mogelijk (nog) niet volledig barrièrevrij toegankelijk.

+ Lees verder

Online bestellen van voertuigen.

De BMW-motorrad-homepage biedt de introductie tot het online bestellen van voertuigen. Afhankelijk van de beschikbaarheid worden verschillende opties voor het bestellen van voertuigen aangeboden:

Kopen

Klanten kunnen online via de website motoren van BMW Motorrad dealers kopen en deze door een BMW Motorrad dealer laten leveren.

BMW motor leasen of financieren

BMW FS is evenals BMW Motorrad NL een dochteronderneming van BMW AG en werkt samen met de Nederlandse BMW dealerorganisatie. BMW FS biedt een breed scala aan financiële diensten, waaronder leasing, financiering en verzekering voor zowel nieuwe als gebruikte BMW’s.

BMW FS streeft ernaar om de toegankelijkheid van haar diensten en informatie te waarborgen. Voor vragen of opmerkingen over de toegankelijkheid kan contact worden opgenomen met de organisatie.

Advies aanvragen

Klanten kunnen persoonlijk advies aanvragen bij BMW Motorrad Dealers door hun persoonsgegevens te verstrekken.

Inruil

Klanten kunnen via deelnemende inruilpartners aangeven dat ze geïnteresseerd zijn in het inruilen van hun voertuig en een vrijblijvende prijsopgave ontvangen door hun persoons- en voertuiggegevens in te voeren.

Er zijn verschillende manieren om deze opties te beheren:
 

  1. De zoekfunctie voor nieuwe motoren of de zoekfunctie voor tweedehands motoren. Klanten kunnen zoeken naar nieuwe of tweedehands voertuigen met specifieke configuraties. Nadat ze een voertuig hebben geselecteerd, kunnen ze het afhankelijk van de beschikbaarheid kopen, leasen, financieren of contact opnemen met een BMW Motorrad Dealer. Ze kunnen ook vergelijkbare voertuigen bekijken en/of een voertuig aan hun verlanglijstje toevoegen.

  2. De individuele voertuigconfiguratie in de configurator. Nadat ze een basisvoertuig hebben geselecteerd, kunnen klanten een individuele configuratie maken op basis van dat voertuig. Ze kunnen het geconfigureerde voertuig kopen, leasen, financieren of contact opnemen met een BMW Motorrad Dealer. Ze kunnen ook hun configuratie opslaan, een overzicht bekijken en voertuigen bekijken die vergelijkbaar zijn met het geconfigureerde voertuig.


De beslissing tussen kopen, leasen of financieren wordt genomen na het selecteren van het voertuig tijdens het afrekenen.

In het geval van leasing of financiering wordt het betaalproces gevolgd door een online aanvraag voor de financiële dienst. Deze online aanvraag is beschikbaar op de websites van BMW FS.

De klant kan tijdens het afrekenen zijn interesse in inruil van zijn voertuig door deelnemende inruilpartners kenbaar maken en een vrijblijvende prijsopgave ontvangen.

Een BMW-gebruikersaccount (BMW ID) is niet vereist om een voertuig te bestellen; in dit geval kan de bestelling als gast worden geplaatst.

+ Lees verder

BMW ConnectedRide.

In de BMW Online Store voor BMW ConnectedRide kunnen klanten digitale diensten voor hun voertuig vinden. Ze kunnen diensten toevoegen voor een voertuig dat ze al bezitten en online kopen. De aangeboden diensten zijn afhankelijk van het voertuig van de klant en kunnen variëren. Voor gebruik is een BMW ID vereist en het voertuig moet gekoppeld zijn aan de BMW ID.

+ Lees verder

Accessoires en diensten.

In de BMW Online Store voor accessoires kunnen klanten extra's vinden voor hun rijervaring. Ze kunnen in verschillende productcategorieën naar voertuigaccessoires zoeken en deze online kopen.

Met de zoekfunctie voor nieuwe motoren of in de configurator kunnen klanten ook online via de website geselecteerde onderdelen, accessoires en opties selecteren, afhankelijk van beschikbaarheid. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen klanten naast het voertuig ook online pakketten selecteren voor service- en onderhoudsdiensten voor het voertuig in de zoekfunctie voor nieuwe voertuigen of in de configurator.

+ Lees verder

Lifestyle.

Klanten kunnen collecties en accessoires vinden in de BMW Online Store voor Lifestyle. Ze kunnen in verschillende productcategorieën en via filters online artikelen zoeken en kopen.

+ Lees verder

Online afspraak maken.

Klanten kunnen een serviceafspraak maken met een BMW Motorrad Dealer via online afspraak maken door de gewenste individuele diensten te selecteren voor een voertuig dat ze al bezitten en een afspraak te maken. Voor gebruik is een BMW ID vereist en het voertuig moet gekoppeld zijn aan de BMW ID.

+ Lees verder

Proefrit.

Klanten kunnen een proefrit boeken in een voertuig van een gewenste modelserie via het boeken van een proefrit door hun persoonsgegevens in te voeren en de gewenste datum en tijd te kiezen en de BMW Motorrad Dealer bij wie de proefrit moet worden uitgevoerd. Een BMW ID is vereist om een proefrit te boeken.

+ Lees verder

Huidige status.

BMW Motorrad is momenteel bezig met het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van haar websites. BMW Motorrad erkent het belang van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) als norm om de websites bruikbaar te maken voor iedereen, inclusief gebruikers van ondersteunende technologie zoals schermlezers, spraaksoftware en alternatieve invoerapparatuur. Onze inspanningen zijn gericht op structurele toegankelijkheidsverbeteringen, waaronder:

  • Correcte semantische opbouw van HTML voor betere schermlezerondersteuning
  • Toetsenbordtoegankelijkheid voor interactieve elementen
  • Voldoende kleurcontrast en schaalbaarheid van tekst
  • Alternatieve tekst bij afbeeldingen
  •  Consistente navigatie en duidelijke linkteksten
  • Toegankelijke PDF-documenten
  • Verbeteren van tekstafstanden
  • Verbeteren van interpretatie door hulpsoftware
+ Lees verder

Onafhankelijk toegankelijkheidsonderzoek.

In opdracht van BMW Motorrad worden er op dit moment een serie toegankelijkheidsonderzoeken uitgevoerd door een onafhankelijk en gespecialiseerd onderzoeksbureau. Deze audits zijn gericht op het toetsen van onze websites aan de WCAG-richtlijnen (niveau AA), inclusief een beoordeling op technische, visuele en inhoudelijke toegankelijkheid.

Deze onderzoeken vormen de basis voor gerichte verbeteracties. De resultaten zullen worden verwerkt in een toegankelijkheidsrapportage en zullen leiden tot structurele aanpassingen waar nodig.

+ Lees verder

Naleving van toegankelijkheidseisen en toekomstige verbeteringen.

BMW Motorrad streeft er op verschillende manieren naar om haar website barrièrevrij toegankelijk te maken en voor te bereiden op het gebruik van ondersteunende technologieën. Voor dit doel voldoet de ontwikkeling van de websites aan de technische normen van de Europese norm EN 301 549 en de succescriteria van de WCAG 2.1 op conformiteitsniveaus A en AA.

Op de relevante subpagina's van de website wordt de informatie die vereist is op grond van Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten ook op een barrièrevrije manier beschikbaar gesteld.

Op basis van de uitkomsten van de toegankelijkheidsonderzoeken worden nadere aanpassingen doorgevoerd om onze websites verder in overeenstemming te brengen met de geldende toegankelijkheidsnormen, waaronder de WCAG 2.1/2.2 A en AA en de richtlijnen uit de European Accessibility Act en EN 301 549.

+ Lees verder

Informatie van de bevoegde markttoezichtautoriteit.

Deze toezichthouders houden vanaf 28 juni 2025 toezicht op de regels voor toegankelijkheid.

  • Op e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten: Autoriteit Consument & Markt (ACM).
  • Op financiële e-handelsdiensten en bankdiensten: Autoriteit Financiële Markten (AFM)
+ Lees verder

Feedback en contact.

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via:

Telefoon:  0800 – 099 22 34
E-mail: bmwklantenservice@bmw.nl

De medewerkers van BMW Klantenservice zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en zondag van 10.00 uur tot 17.00

 

Bijwerking van de verklaring.

Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28-06-2025.

+ Lees verder
spinner